تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۶۰۳۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همه آنچه درباره کایزد باید بدانید| عرضه اولیه شرکت ۳۴.۳ میلیارد تومانی

‌می‌متالز - شرکت فرانسوز یزد با سرمایه ۳۴.۳ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام در روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ شده است. به همین دلیل در مطلب زیر به معرفی این شرکت پرداخته ایم.

به گزارش می‌متالز، طبق اطلاعیه فرابورس ایران تعداد ۳۴۳ میلیون سهم شرکت فرانسوز یزد معادل ۱۰ درصد سهام این شرکت، چهار‌شنبه (۱۱ خرداد) به‌عنوان هفتمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "کایزد" در فرابورس ایران عرضه می‌شود. به همین دلیل در این مطلب به بررسی این نماد تازه وارد فرابورس می‌پردازیم.

با نماد کایزد بیشتر آشنا شوید

درج نماد کایزد


شرکت فرانسوز یزد با نماد "کایزد" در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. براین اساس به اطلاع می‌رساند شرکت فرانسوز یزد سهامی عام پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ بعنوان دویست و شصت و هفتمین نماد معاملاتی (یکصد و شصت و یکمین شرکت در بازاردوم)، در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

همه آنچه درباره کایزد باید بدانید| عرضه اولیه شرکت ۳۴.۳ میلیارد تومانی

عرضه اولیه کایزد


تعداد ۳۴۳ میلیون سهم شرکت فرانسوز یزد معادل ۱۰ درصد سهام این شرکت، چهار‌شنبه (۱۱ خرداد) به‌عنوان هفتمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "کایزد" در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در قیمت مبنا (کف قیمت) ۵۷۰۰ ریال برای هر سهم و حداکثر سهمیه ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج در فرابورس عرضه می‌شود. مشاور عرضه هم کارگزاری بانک ملی ایران و متعهد خرید تامین سرمایه کاردان است.

همه آنچه درباره کایزد باید بدانید| عرضه اولیه شرکت ۳۴.۳ میلیارد تومانی

ارسال سفارش صرفا از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود. همچنین ۵۰ درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

معرفی شرکت فرانسوز یزد


شرکت فرانسوز یزد دهم آذرماه سال ۱۳۷۶ تاسیس شد. هم اکنون دامنه فعالیت این شرکت در خصوص مهندسی، تولید و فروش انواع محصولات و فرآورده‌های نسوز به خصوص جرم‌ها، قطعات، لوله‌های سرامیکی، خدمات فنی و مهندسی نسوز‌ها است. تنوع و کیفیت محصولات در رقابت با تولیدات خارجی، قیمت رقابتی، تحویل به موقع و بسته بندی با تکنولوژی و دانش فنی خاص و همچنین خدمات پس از فروش، تکنولوژی برتر و هوش سازمانی از جمله مزیت‌های کایزد هستند.

آینده کایزد تا سال ۱۴۰۲


این شرکت در نظر دارد تا در سال ۱۴۰۲ به حاشیه سود ۲۰ درصدی سالیانه، فروش ۱۵ هزار تنی محصولات، در اختیار گرفتن سهم ۱۸ درصدی بازار، افزایش بهره وری مشتریان و رشد ۱۰ درصدی بهره وری نیروی انسانی دست پیدا کند. به گفته داوود عظیمی، مدیرعامل فرانسوز یزد، مواد اولیه این مجموعه از برند‌های معتبر داخلی و خارجی تامین شده و تکنولوژی تولید آن هم منحصر به فرد است.

تشریح حوزه‌های فعالیت


مدیرعامل کایزد حوزه فعالیت این شرکت را تشریح کرد و گفت: حوزه اصلی فعالیت‌های کایزد شامل فروش محصولات آلومینایی بی‌شکل، خدمات فنی و مهندسی اجرای محصولات، تولید و فروش لوله‌های لنس، تولید و فروش محصولات قلیایی، خط تولید ماشین‌آلات نصب محصولات، خط تولید قطعات پیش‌ساخته بزرگ و دلتا و احیای مواد اولیه مصرف نسوز کشور است.

عظیمی با اشاره به اینکه کایزد رزومه قدرتمندی در احیای واحد‌های بزرگی مثل گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، ارفع و سایر مجموعه‌های بزرگ دارد، اظهار داشت: مواد اولیه مجموعه فرانسوز یزد از معتبرترین برند‌های داخلی و بین‌المللی و مواد اولیه این مجموعه قابل رصد کردن است، تکنولوژی تولید هم منحصربه‌فرد است.

سود خالص و سود عملیاتی کایزد


رضا غلامی رئیس اداره خدمات مشاوره مالی تأمین سرمایه کاردان به‌عنوان ارزش‌گذار شرکت فرانسوز یزد گفت: سود خالص شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ رقم ۲۷۵ میلیارد ریال بوده است. صورت‌های مالی ۱۴۰۰ نیز نشان می‌دهد که درآمد عملیاتی ۷۲ درصد رشد کرده است، سود ناخالص ۵۸۷ میلیارد ریال، سود عملیاتی ۴۰۷ میلیارد ریال و سود خالص شرکت ۲۲۵ میلیارد ریال بوده است.

وی تأکید کرد: درباره ارزش‌گذاری نیز باید توجه کنیم که مهم‌ترین نکته در ارزش‌گذاری، طرح توسعه شرکت است؛ کایزد برنامه طرح توسعه‌ای دارد که قرار است ظرفیت تولید بلوک نسوز شرکت از ۸۰۰ تن در سال به ۶۸۰۰ تن در سال برسد. در زمان ارزش‌گذاری در صورت‌های مالی شش‌ماهه، میزان پیشرفت این طرح ۱۹ درصد و بر اساس صورت‌های مالی جدید به ۲۵ درصد رسیده است.

همه آنچه درباره کایزد باید بدانید| عرضه اولیه شرکت ۳۴.۳ میلیارد تومانی

ترکیب سهامداران کایزد


شرکت‌های مهرسا شایان آریا با ۳۵.۵ درصد، داوود عظیمی با ۳۲.۳ درصد، فرهنگ مجاهد با ۱۸.۸ درصد و سایرین با ۱۳.۲ درصد سهام در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند. شرکت مهرساشایان آریا، سهامی خاص و اشخاص حقیقی سهامداران عمده کایزد هستند.

سرمایه کایزد


سرمایه شرکت با ۶۸ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۷۵۰ میلیون تومان بوده و طی پنج مرحله افزایش سرمایه به ۳۴.۳ میلیارد تومان رسیده است. با توجه به افزایش سرمایه از آورده نقدی سهامداران به مبلغ ۵.۷ میلیارد تومان جهت تامین مخارج بخشی از طرح توسعه این افزایش سرمایه در سازمان بورس بررسی و مقرر شد پس از دریافت مجوز پذیرش و درج نماد شرکت در تابلو معاملات ثبت شود.

انواع محصولات تولیدی شرکت

همه آنچه درباره کایزد باید بدانید| عرضه اولیه شرکت ۳۴.۳ میلیارد تومانی



گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

همه آنچه درباره کایزد باید بدانید| عرضه اولیه شرکت ۳۴.۳ میلیارد تومانی


شرکت فرانسوز یزد فهرست زمین و ساختمان خود را منتشر کرد.

همه آنچه درباره کایزد باید بدانید| عرضه اولیه شرکت ۳۴.۳ میلیارد تومانی

 

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده